Skip to main content

“Barok Ev” 9.10- 20.11. 2011 @KrankArtGallery Istanbul

9 Ekim-20 Kasım tarihleri arasında Zeynep Beler, Damla Yalçın, Güçlü Öztekin, Sinan Logie ve Güneş Terkol’un eserleriyle yer aldığı “Barok Ev” isimli karma sergisi.

Mekan ne salt bir soyutlama ne de sadece somut fiziksel bir şeydir. Bütün boyutları ve biçimleriyle, hem kavram hem de gerçekliktir, yani toplumsaldır. Bu yüzden ilişkiler ve biçimler bütünüdür. Cansız, sabit, durağan değil, canlı değişken ve akışkandır.

Sanatçılar Zeynep Beler, Damla Yalçın, Güçlü Öztekin, Sinan Logie, Güneş Terkol, KRANK Art Gallery’de gerçekleşecek karma sergide eserleriyle mekanların birbirlerinin içinden akış ve dönüşünü ve aralarındaki çatışmaya karşın içiçe geçişlerini araştırmaktadırlar. Bu akışlar ve çatışmalar ki farklı zamanlarla bir diğerinin ya da öncekinin üzerine yerleşir, çatışır ve mevcut mekanı oluşturur.

Branka Arsic bir makalesinde, sonunda kayıplara karışan Thoreau’nun ev imgesi ve Deleuze’ün “Barok Ev”ini birlikte düşünür.

Mekan kavramının geçişgen doğasını içeren evleriyle Thoreau ideolojik ev tanımını ortaya koyar. Onun eve benzemeyen evleri kimi zaman, içinden geçen her devinimle değişen, nihai şeklini almayan, bulut gibi bir ev ya da bataklık ev, kimi zaman da merdiven ev olarak karşımıza çıkar. Thoreau’nun merdiven evinde zamanlar için ayrılmış odalar bulunmaz, geçmiş temsil edilemez, gelecek de öyle –her ikisi için birer ön oda ve arka oda yoktur, içle dışın birbirinden ayırt edilemediği bir süreklilik vardır. Merdiven, oluşun mekânıdır.

Sanatçı Güneş Terkol’un Japon bağlama teknikleri ile boyadığı “Uçuşan” adlı eserin kumaşında ortaya çıkan izler uçuk mavi mimari bir etki yaratmaktadır. Bu zeminin içinde yer alan üç figür akışkan bir değişime geçiş yapar. Merdivende salınan kadın, uçan kuş ve açılan kapı arasından rüzgarlar geçip gitmektedir.

“Evseme” adlı enstalasyonunda Damla Yalçın iç mekanın içsel değeri üzerine yapılan fenomenolojik bir yaklaşımla anılarının ve hayallerinin bir sentezini sunmaktadır. Mekanlarının poetik temeline anılardan çok şiirsel imgeleri ile dokunur. Bunu yaparken kendi yaşam alanına ait bitkileri kurutup, el yapımı kağıtlar yapar. Bir nevi bitkilerin de kimliklerini kullanır.

Güneş Terkol

"Uçuşanlar”
Kumaş üzerine dikiş/Sewing on Fabric
90 cm x 150
2021
.
@gunesterkol

Popular posts from this blog

Derin Print Shop _ workshop_ 2024

Sugar lift aquatint on Hahnemühle 350g Paper Size: 20x25 cm Image Size: 12x15 cm Hard ground etching on Hahnemühle 350g Paper Size: 20x20 cm Image Size: 10x10 cm Each one edition of 10 + 1 A.P. + 1 H.C. + 3 P.P. one hard ground etching and sugar lift aquatint on Hahnemühle 350g Paper Size: 35x53 cm Image Size: 25x34.5 cm Paper Size: 39x51 cm Image Size: 25x34.5 cm Edition of 15 + 1 A.P. + 1 H.C. + 3 P.P. https://www.derinprintshop.com/behind-the-scenes

Sharjah Biennial 16 _ 6 February – 15 June 2025 _ Title: to carry

Sharjah Biennial 16 6 February – 15 June 2025 Sharjah, United Arab Emirates Title: to carry 16th Sharjah Biennial curators, Natacha Ginwale - Amar Khalaf. Alia Swastika, Megan Tamati Quenneil, Zeynep Oz,140 artists, 80 new works.  "Carry" @sharjahart photo by Yin Yen Sum @ BAIT AL SERKAL ARTS SQUARE, SHARJAH CITY Gori Leso Leso, 2024. Sewing on fabric, collaboration with Mama Maria, Mama Rafina, Mama Helena, Mama Katarina, Mama Koriana, Mama Margaret, Mama Rejina, Mama Stevi, Mama Helmina, Mama Yuliana, Mama Amel Lesisana 16th Sharjah Biennial 6 Feb. 15 June 2025 Gori Leso Leso, 2024. Sewing on fabric, collaboration with Mama Rafina 16th Sharjah Biennial 6 feb. 15 June 2025 16th Sharjah Biennial, Natacha Ginwale - Amar Khalaf. Alia Swastika, Megan Tamati Quenneil, zeynep öz, curators. 140 artists, 80 new works.  @sharjahart —  Bait Al Serkal 'da. AL QASIMIYAH SCHOOL, AL MANAKH, SHARJAH CITY @sharjahart @alia.swastika 16th Sharjah Biennial 6 feb. 15 june 2025 16th Sha...

Lining Revealed – A Journey Through Folk Wisdom and Contemporary Vision _ Date: 15.03.2025-13.07.2025 _Venue: CHAT Hong Kong

  Lining Revealed – A Journey Through Folk Wisdom and Contemporary Vision From beadwork to embroidery, straw weaving to paper craft, patchwork quilts of nomadic tribes to silkscreen prints of agrarian island communities, handicraft techniques and everyday objects inherited through time immemorial have often been sources of inspiration and materials for contemporary artists. Both folk craft and contemporary art originate from humanity’s innate desires for creation, expression, exchange and identity, and are vessels for conveying emotion and reason. Lining Revealed examines the interactions between folk craft and contemporary art by juxtaposing artworks, handicrafts and archival documents. Through the critical lens and creative manifestations of contemporary art, it reveals the historical, social and cultural significance embodied in folk craft and the role craft plays in reinvigorating contemporary vision. The exhibition also speaks to the importance of contemporary art in the conti...