“Demirden Halkalar Gökyüzünde Eridi” // "Leaden Circles Dissolved in The Air.” 1. 03 - 3. 04. 2018, Elgiz Museum, Istanbul

Sergi 01 Mart itibariyle Nisan ayı sonuna kadar 10 - 17.00 saatleri arasında ziyaret edilebilir.

Elgiz Müzesi, Mart-Nisan aylarında Ferhat Özgür küratörlüğünde gerçekleşecek yeni bir sergiye ev sahipliği yapıyor. Sergi, adını Virginia Woolf’un Mrs. Dalloway romanında ara ara tekrar edilen bir cümleden alıyor: “Demirden Halkalar Gökyüzünde Eridi”. 

Karakterler arasında bir bağ oluşturmak amacıyla simgeler kullanan Woolf’un söz konusu romanında yer alan “Demirden Halkalar Gökyüzünde Eridi” ifadesi, roman içinde zamanla tekrar ederek, farklı karakterleri ve bakış açılarını birbirine bağlamaya yardım eden bir aracı işlevi görüyor. Giderek romanın ana motifine dönüşen bu cümle, sergide de benzer bir işlev görerekher katılımcının kişisel sloganına karşılık geliyor. Böylece romandaki geçiş cümlesi sergide; resimden, obje tabanlı yerleştirmeye, videodan fotoğrafa kadar uzanan bir malzeme çeşitliliğine de vurgu yaparken, içinden geçmekte olduğumuz siyasi ve kültürel dönüşümlere coğrafyalar arası bir bakış açısından yaklaşıyor.


Avusturya Kültür Ofisi iş birliği ile düzenlenen sergi mezzanine alanımızda 1 Mart’tan itibaren ziyaret edilebilecek.


Sanatçılar: Kezban Arca Batıbeki – Tanja Boukal- Sefa Çakır - Fatma Çakmak - Ahmet Elhan – Seda Oturmak - Chulayarnnon Siriphol - Güneş Terkol - Ezgi Tok

Küratör: Ferhat Özgür


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The exhibition titled Leaden Circles Dissolved in the Air is based on diversity of artistic expression. The title of the exhibit refers to the frequently repeated sentence in Virginia Woolf’s most striking novel Mrs. Dalloway, and points out the intersection of different perspectives. Woolf uses "Leaden Circles Dissolved In The Air” as a metaphor to connect the novel’s characters and their points of view. This sentence, becomes the main motif of the novel, and similarly functions as a mutual slogan for each artist in the exhibition. Thus, this transition phrase of the novel puts an emphasis on the diversity of artistic media, which range from painting to object-based installations; and contextualizes the current political and cultural transformations in an inter-geographical manner. 3 3 The artists challenge the direct relationship between designated objects and signs, and they reverse the authority of symbols by considering the signs as determinative. Contemporary narrative, traditional narrative / symbolic imagery in art today brings out infinite interpretations by distracting the viewer with explicit and implicit meanings. In this context, image is often deconstructed in art, the observations and ideas (even life and death) of the viewer are intertwined just as in Woolf’s novel. The exhibition invites the viewer to appropriate a variety of approaches in symbolic narrative of contemporary art. The artists intentionally obscure the point between the exhibitor and the exhibited, as they attempt to catch the viewer by surprise whilst re-contextualizing common images unexpectedly. 
Küratör / Curator: Ferhat Özgür 
Visiting Hours Çarşamba, Perşembe, Cuma / Wednesday, Thursday, Friday: 10:00 – 17:00 Cumartesi / Saturday:10:00 – 16:00 Salı, Randevu ile ziyaret edilebilir / Tuesday on appointment only. Pazar-Pazartesi ve resmi tatil günlerinde kapalı / Closed on Sunday-Monday and holidays





"Güzel Günler- Good Days" kumaş üzerine dikiş, 115 cm x 199cm, 2017, Istanbul 
Atolye calışmasına katılanlar,
participants:
Halud Eşram, Abir Elhaddad, Huda Altozary, Amira Almohammad, Sabah Şeyhoğlu, Ghalya Bakhash, Seham Abo Shhab, Hevin Hamas'ı
Eman Almasrı, Mezgin Maho, Kelsum Reşid, Meryem Tomak, Gayem Bayır, Latife Hamdaş Manar Kırayem